Maak als vrager en aanbieder eerst vrijblijvend kennis met elkaar zodat je weet met wie je te maken hebt. (via het spreekuur of in bijzijn van de bemiddelaar bijvoorbeeld)
Schakel de LETS bemiddelaar in bij verschil van mening, als een klus tegenzit en/of uitloopt en aanvullende afspraken nodig zijn.
Neem elkaar serieus en behandel elkaar met respect. Zoals je zelf graag behandeld wordt.
Ontvang de klusser/dienstverlener goed en zorg voor koffie/thee tijdens de klus.
Maak duidelijke werkafspraken, schrijf ze op en onderteken deze allebei
Kom gemaakte afspraken na.
Hou er rekening mee dat je materialen voor de klus haalt en betaalt.
Spreek een kleine vergoeding af voor eventuele slijtage gereedschap van de klusser
Rond de klus op een duidelijk moment en naar tevredenheid af
Betaal na afloop van de klus de punten zoals overeengekomen.
Ben je tevreden vertel het iedereen.
Ben je niet tevreden vertel het de klusser en/of bemiddelaar in de winkel
WAT JE NIET DOET…..
Vergeten wanneer de klusser komt.
Iemand aan de deur laten staan.
Gaan zitten kijken hoe iemand jouw klus doet. (met een biertje op de bank?)
Aanvullende eisen stellen als de klusser bezig is.
Iemand op de vingers gaan zitten kijken.
Een zooitje maken van de klus. Niet netjes werken.
Alle rommel die je eventueel maakt laten liggen.
Iemand belachelijk maken c.q. uitlachen.
Toch geld vragen of materiaalkosten plotseling verhogen.
De prijs (in punten) van de klus opschroeven.
Roddelen over privé zaken die je hebt gezien of gehoord (wees integer).
Geef een reactie