TIPS DIENSTEN/KLUSSENRUIL



WAT JE WEL DOET…….

  • Maak als vrager en aanbieder eerst vrijblijvend kennis met elkaar zodat je weet met wie je te maken hebt. (via het spreekuur of in bijzijn van de bemiddelaar bijvoorbeeld)
  • Schakel de LETS bemiddelaar in bij verschil van mening, als een klus tegenzit en/of uitloopt en aanvullende afspraken nodig zijn.
  • Neem elkaar serieus en behandel elkaar met respect. Zoals je zelf graag behandeld wordt.
  • Ontvang de klusser/dienstverlener goed en zorg voor koffie/thee tijdens de klus.
  • Maak duidelijke werkafspraken, schrijf ze op  en onderteken deze allebei
  • Kom gemaakte afspraken na.
  • Hou er rekening mee dat je materialen voor de klus haalt en betaalt.
  • Spreek een kleine vergoeding af voor eventuele slijtage gereedschap van de klusser
  • Rond de klus op een duidelijk moment en naar tevredenheid af
  • Betaal na afloop van de klus de punten zoals overeengekomen.
  • Ben je tevreden vertel het iedereen.
  • Ben je niet tevreden vertel het de klusser en/of bemiddelaar in de winkel

WAT JE NIET DOET…..

  • Vergeten wanneer de klusser komt.
  • Iemand aan de deur laten staan.
  • Gaan zitten kijken hoe iemand jouw klus doet. (met een biertje op de bank?)
  • Aanvullende eisen stellen als de klusser bezig is.
  • Iemand op de vingers gaan zitten kijken.
  • Een zooitje maken van de klus. Niet netjes werken.
  • Alle rommel die je eventueel maakt laten liggen.
  • Iemand belachelijk maken c.q. uitlachen.
  • Toch geld vragen of materiaalkosten plotseling verhogen.
  • De prijs (in punten) van de klus opschroeven.
  • Roddelen over privé zaken die je hebt gezien of gehoord (wees integer).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

DEEL DEZE PAGINA