HOE WERKT HET

DIENSTEN/KLUSSENRUIL VIA LETS RUILWINKEL OF WEHELPEN

Vraag en Aanbod

DIENSTENRUIL, de eerste stap
Het leuke en goedkope ruilen van uiteenlopende diensten/klussen kan pas beginnen als anderen weten wat jij vraagt/zoekt of aan te bieden hebt. Door het alleen maar aan anderen te vertellen mis je bepaalde kansen. Door het breder bekend te maken wordt je slagingskans op een match vele malen groter.

  • Onheus taalgebruik, beledigingen of iets dergelijks worden verwijderd Er wordt voor de verrichte dienst of klus alleen met punten betaald.
  • Porno- en sexadvertenties, maar ook commerciële klussen worden geweigerd.
  • Bij een oppasdienst voor kinderen is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vragen een goed idee.
  • Bij twijfel nemen wij contact op.
  • In de winkel kunnen grotere spullen tot op heden helaas niet worden geruild. Denk bijvoorbeeld aan zaken als meubels, witgoed, kasten etc.

JE ZOEKT HULP?
Wil je dat iemand je haar komt knippen of op je kinderen komt passen, klusjes binnen- of buitenshuis verricht, schilderwerkzaamheden verricht, je tuin onderhoudt, computer repareert, belastingpapieren invult, wasgoed strijkt? Dan kan je dat kenbaar maken door een advertentie op je facebookpagina te plaatsen en deze te delen op de pagina van de LETS Ruilwinkel.
Wil je daar hulp bij? Vraag het aan de vrijwilligers in de winkel. Je kunt hulp zoeken en afhandelen met behulp van LETS punten of via wehelpen.

JE WILT HELPEN?
Vind je het leuk om iets wat je goed kunt voor een ander te doen? Dan kun je je diensten aanbieden om punten te verdienen, boodschappen doen, auto’s repareren, huis schoonmaken, appeltaart bakken, hond uitlaten, gezichtsbehandeling geven, enzovoorts.
Tevens kan je ook aangeven om zo nodig met meerdere personen een klus aan te pakken. De betaling in punten bij de dienstenruil geldt alléén voor gewerkte uren. (dus niet voor materialen, onderdelen, slijtage gereedschap enzovoorts).
Al deze en nog veel meer diensten (klussen) kunnen worden aangeboden zodat ze punten opleveren.

Tips Diensten/Klussenruil

Hoe ga je met elkaar om? De Do’s en Don’ts bij diensten/klussenruil.

De do’s

  • Maak als vrager en aanbieder eerst vrijblijvend kennis met elkaar zodat je weet met wie je te maken hebt. (via het spreekuur of in bijzijn van de bemiddelaar bijvoorbeeld)
  • Schakel de LETS bemiddelaar in bij verschil van mening, als een klus tegenzit en/of uitloopt en aanvullende afspraken nodig zijn.
  • Neem elkaar serieus en behandel elkaar met respect. Zoals je zelf graag behandeld wordt.
  • Ontvang de klusser/dienstverlener goed en zorg voor koffie/thee tijdens de klus.
  • Maak duidelijke werkafspraken, schrijf ze op en onderteken deze allebei
  • Kom gemaakte afspraken na.
  • Hou er rekening mee dat je materialen voor de klus haalt en betaalt.
  • Spreek een kleine vergoeding af voor eventuele slijtage gereedschap van de klusser
  • Rond de klus op een duidelijk moment en naar tevredenheid af
  • Betaal na afloop van de klus de punten zoals overeengekomen.
  • Ben je tevreden vertel het iedereen.
  • Ben je niet tevreden vertel het de bemiddelaar in de winkel

WAT JE NIET DOET…..

  • Vergeten wanneer de klusser komt.
  • Iemand aan de deur laten staan.
  • Gaan zitten kijken hoe iemand jouw klus doet. (met een biertje op de bank?)
  • Aanvullende eisen stellen als de klusser bezig is.
  • Iemand op de vingers gaan zitten kijken.
  • Een zooitje maken van de klus. Niet netjes werken.
  • Alle rommel die je eventueel maakt laten liggen.
  • Iemand belachelijk maken c.q. uitlachen.
  • Toch geld vragen of materiaalkosten plotseling verhogen.
  • De prijs (in punten) van de klus opschroeven.
  • Roddelen over privé zaken die je hebt gezien of gehoord (wees integer).

DEEL DEZE PAGINA